Risico: phishing emails ‘zogenaamd van de voorzitter’ aan de penningmeester om geld over te maken
Onze oplossing: SPF record
Uitleg: Met een SPF record maak je het onmogelijk om een afzender te ‘faken’. Niemand zal dus zogenaamd kunnen mailen met afzender [email protected] Dit is een bekende vorm om geld af te troggelen van voetbalclubs.
Een aanval om de ClubWebsite plat te leggen door een individu
Onze oplossing: DDOS protectie
Uitleg: Met een DDOS protectie kan niemand meer de ClubWebsite platleggen. Het is vrij gemakkelijk om een website plat te leggen en vrij lastig te voorkomen. Dit probleem komt af en toe voor als iemand van de tegenstander of gewoon een technische lolbroek (vaak scholieren/studenten) een website wil neerhalen.
Zwakke wachtwoorden en email wachtwoorden die op straat komen te liggen
Onze oplossing: Geen zwakke wachtenwoorden accepteren en wachtwoorden versleutelen
Uitleg: Bij het aanmaken van een beheeraccont of een emailaccount accepteert het systeem van VoetbalAssist geen zwakke wachtwoorden. De wachtwoorden worden vervolgens versleuteld opgeslagen. Zelfs wij kunnen dus ook niet in de emailboxen van onze klanten.
Spam in je inbox en emails of een emailbox die per ongeluk verwijderd wordt
Onze oplossing: Spamfilters en backups.
Uitleg: Wij zetten een spamfilter op elk emailaccount. En elke dag maken wij 2 keer een backup van email. Per ongeluk emails of emailboxen verwijderd? Wij zetten de laatste backup graag snel voor je terug.
Een onbeveiligde website
Onze oplossing: SSL
Uitleg: Dit is eigenlijk wel de standaard. Al het verkeer tussen bezoeker en onze server wordt beveiligd, zodat niemand wachtwoorden of persoonlijke gegevens kan onderscheppen.
Whatsapp fraude.
Onze oplossing: Actief informeren hoe te voorkomen
Uitleg: Mensen winnen informatie in rondom een persoon, vanuit een publieke bron op de website. Bijvoorbeeld: Als ze een profiel hebben van een lid van jullie club, doen ze zich voor als de zoon van dit lid. Ze sturen dat ze een nieuw nummer hebben met de vraag of ze geld willen overmaken met een bepaalde reden. Door het gebruik van persoonlijk informatie lijkt dit soms heel echt! Bekijk hier hoe het werkt.
Ruzie binnen de club, een persoon wil het wachtwoord van het cms niet afstaan
Onze oplossing: Identificeer je als een bestuurder van de club en ontvang een nieuwe login
Uitleg: Het komt voor, hetzij zelden, dat er ruzie is tussen de beheerder en de bestuurders van de club of de bestuurders onderling. Soms zo erg dat het wachtwoord niet wordt vrijgegeven. Wij doen het beheersysteem ‘op slot’ en geven een nieuw account aan een persoon die zich identificeert met een kvk uittreksel (maximaal een week oud), statuten waaruit blijkt dat deze persoon mag handelen namens de club én zijn/haar persoonlijk ID. Mocht een kwaadwillende persoon content van de website hebben verwijderd, zijn er uiteraard backups. We zorgen immers voor continuïteit van de clubs.